Nowa strona internetowa i SEO – sprawdź, co musisz zrobić najpierw

Nowa strona internetowa i SEO – sprawdź, co musisz zrobić najpierw

Zazwyczaj jest tak, że początki bywają najtrudniejsze. Tyczy się to również prowadzenia strony internetowej. Szczególnie wówczas, gdy zależy Ci nie tylko na jej istnieniu, ale też na tym, by stała się dobrze widoczna w sieci. W tym pomoże SEO. Jak jednak się nim zająć, gdy jesteś dopiero na etapie planowania nowej witryny?

SEO dla stron www – zacznij od podstaw!

Pamiętaj o tym, że to najlepszy czas, by zastanawiać się nad takimi sprawami. Możesz bowiem wszystko dokładnie zaplanować, a co najważniejsze, przygotować stronę w sposób właściwy.

To znaczy jaki? Taki, który będzie zgodny z wymaganiami wyszukiwarki Google. To tak, jak z budową domu. Wszelkie decyzje odnośnie położenia okien, grzejników czy rur warto podejmować jeszcze na etapie planowania.

W przypadku strony internetowej elementami fundamentalnymi będą między innymi:

  • słowa kluczowe, które znajdą się w strukturze i treści,
  • kod strony, ważny ze względów optymalizacyjnych (musi działać szybko i bezbłędnie),
  • kształt oraz rozmieszczenie podstron,
  • struktura linkowania wewnętrznego,
  • pliki graficzne,
  • system nawigacji po stronie.

Oczywiście nie jest tak, że tych elementów nie da się zmienić wówczas, gdy strona już funkcjonuje od pewnego czasu. Planowanie przed jej startem jest jednak łatwiejsze. Pozostawia szersze pole do działania, a także pozwala od razu zaznaczyć swoją pozycję w sieci i spełnić kluczowe wymagania SEO jeszcze przed uruchomieniem procesu indeksacji.

Pamiętaj, że pośpiech w tym przypadku nie jest wskazany. Warto zastanowić się nad wszystkim kilka razy, by podjąć właściwe decyzje. W końcu mogą one zaważyć na końcowym sukcesie.

Jak dodać stronę do wyszukiwarki Google?

Gdy witryna będzie już gotowa, nie pozostaje nic innego, jak ją uruchomić, prawda? Oczywiście! Należy jednak podkreślić, że indeksowanie strony www (bez tego nie będzie jej w wynikach wyszukiwania) nie zaczyna się od razu. Musi minąć trochę czasu, zanim roboty Google ją „odkryją” oraz przeanalizują.

Co jednak istotne, proces ten można przyspieszyć poprzez zgłoszenie strony w sposób ręczny. Pomoże w tym narzędzie Google Search Console – posłuży do zgłoszenia jednej podstrony lub wielu. Pod warunkiem, że przygotujesz specjalną mapę witryny XML.

Choć omawiana procedura wydaje się skomplikowana, zawsze możesz skorzystać z pomocy profesjonalnej agencji kreatywnej, zajmującej się zarówno budową stron www, jak i ich prowadzenie. Oczywiście zgodnie z zasadami SEO. Usługi o charakterze kompleksowym to najlepsza gwarancja, że witryna nie tylko spełni kryteria, ale szybko zostanie poddana procesowi indeksacji.

Strona pojawiła się w wynikach wyszukiwania Google – co teraz?

Czy gdy wszystko już działa według przyjętej wizji, wystarczy tylko oczekiwać na rezultaty? Nie, takie podejście to proszenie się o niepowodzenie. Z jednej prostej przyczyny – SEO i pozycjonowanie stron internetowych to procesy, które nie kończą się nigdy. Wynika to ze zmieniających się kryteriów, które pod uwagę biorą roboty Google, konkurencji, a także grupy docelowej.

Nie zapominaj o tym, że zmienia się też Twoja strona, dlatego początkowa strategia SEO po pewnym czasie straci na aktualności. Co więc musisz zrobić? Przede wszystkim obserwować, analizować i reagować!

Sprawdzaj, jaką pozycję konkretne podstrony uzyskują dla konkretnych słów kluczowych, jak zachowują się użytkownicy, ile czasu spędzają u Ciebie i co robią. A co najważniejsze – cały czas planuj nowe działania, które pozwolą osiągać kolejne cele. Bez względu na to, czy prowadzisz sklep internetowy, stronę firmową, czy może jeszcze inny serwis.

Na każdym etapie wspierać Cię mogą specjaliści. Agencja kreatywna doświadczona w SEO przygotuje stronę, opracuje strategię, a także zajmie się jej realizacją oraz ciągłym monitorowaniem postępów. Wszystko po to, aby wykorzystać pełen potencjał wyszukiwarki internetowej Google.

administrator

Related Articles