Jeżeli dopiero od jakiegoś czasu zajmujesz się prowadzeniem oraz pozycjonowaniem swojej własnej witryny internetowej, to z całą pewnością dalej ciężko jest Ci określić, które akcje wykonujesz dobrze, a które źle. Na całe szczęście z pomocą przybywa tak zwany audyt SEO, dzięki któremu będziesz w stanie konkretnie określić co wychodzi Ci najlepiej, a nad czym powinieneś jeszcze popracować. Zainteresowany? Zapraszamy do przeczytania poniższego tekstu!
Audyt SEO – najważniejsze informacje
Audytem SEO nazywamy zbiór informacji, za pomocą którego będziesz w stanie znacznie sprawniej przeprowadzać proces pozycjonowania stron internetowych.
Znajdziesz tam między innymi dane o czytelności Twojej witryny, jakości zawartego na niej tekstu, a nawet jej linkach zewnętrznych (ich ilości oraz wysokiej jakości).
Dzięki umiejętności odpowiedniego odczytywania tego typu audytów będziesz mógł zidentyfikować problemy, które do tej pory pojawiły się na Twojej stronie, a także na bieżąco je usuwać.
Audyt SEO – gdzie mogę go wykonać?
Audyt SEO najlepiej jest wykonywać za pomocą gotowych narzędzi internetowych – wtedy wszystkie najważniejsze informacje będą czytelne oraz przyjemne w odbiorze.
Oczywiście istnieje również możliwość, aby owy audyt został wykonany przez Ciebie ręcznie, jednak jest to żmudna oraz długotrwała czynność, z której w dzisiejszych czasach nie korzysta już chyba nikt.
Istnieje pewien minus tego typu narzędzi internetowych: wysokie ceny. Korzystanie z nich bardzo często wiąże się w opłacaniem comiesięcznego abonamentu, który (niestety) bardzo często sięga kosmicznych kwot (zwłaszcza, jeśli mówimy o Polskich zarobkach).
Audyt SEO – czy to konieczność?
Na całe szczęście istnieją sposoby, dzięki którym będziesz w stanie zyskać upragniony audyt SEO przy jednoczesnym zaoszczędzeniu sobie wydawania większych sum pieniędzy. Jednym z nich jest skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem stron internetowych swoich klientów.
Jeśli skorzystasz z usług odpowiedniego przedsiębiorstwa, wówczas zostaniesz zwolniony z wykonywania audytów SEO na własną rękę – sztab przeszkolonych profesjonalistów zajmie się tym wszystkim za Ciebie.
Oprócz samego audytu SEO prawdopodobnie będziesz mógł również skorzystać z pozostałych usług ściśle dotyczących pozycjonowania witryn, w tym:
– optymalizacji treści (doświadczony pisarz stworzy dla Ciebie teksty, które będą nie tylko przyjemne w odbiorze dla użytkowników odwiedzających Twoją stronę, ale też i dla algorytmów przeglądarki Google’a)
– budowania linków zewnętrznych (czyli nic innego jak linkbuilding, czyli umieszczanie odnośników do Twojej witryny na zewnętrznych portalach, dzięki czemu zyskasz większą dozę zaufania w porównaniu do konkurencji)
– łatania niedociągnięć programistycznych (zbyt długiego czasu ładowania strony, błędnego wyświetlania jej na niektórych typach urządzeń mobilnych, czy też brak tekstów alternatywnych do wyświetlania zamiast umieszczonych grafik)